Dimarts, 30 de Abril de 2024

Avisos Fitosanitaris
BANS - En vigència
Xarxes socials

L'Ajuntament organitza aquest dissabte dia 8 d'agost la primera edició de LA LLUNA A LA MUSSARA

La vetllada es realitzarà sota la direcció artística i coordinació de l'escriptora Isabel Olesti
La Lluna de la Mussara

Aquest dissabte 8 d’agost, aprofitant la lluna plena del mes d’agost,l’Ajuntament de Vilaplana, amb la direcció artística i coordinació de escriptora Isabel Olesti, organitzarà la 1a vetllada de música i poesia a l’antic poble de la Mussara.

La Mussara, poble deshabitat, situat a 1000 metres d’alçada i annexat a Vilaplana l’any 1961, s’ha convertit en un lloc mític per a la gent de la contrada, amb la seva espectacular vista a tota la costa i al Camp de Tarragona, el paisatge adscrit a les Muntanyes de Prades, el vell campanar, l’enigmàtic cementiri, les restes de les cases escampades per aquesta bella talaia... La Mussara va lligat a una manera de viure que ara ja no existeix. Si fa cinquanta anys, els homes i les dones que hi vivien van deixar el poble en el més absolut silenci, els organitzadors de l’acte ara volen omplir-lo, si més no i durant una hores, amb música i poesia.

L’hora d’inici prevista per a l’esdeveniment és a les 7 de la tarda. Sis rapsodes, del grup teatral Tebac de Reus, recitaran a Maria Mercè  Marçal, Konstantinos Kavafis, Jaime Gil de Biedma, Isabel Olesti, Josep Carner i Miquel Costa i Llobera. Els rapsodes es col·locaran en sis punts del poble on faran quatre lectures de les poesies seleccionades, la primera a les 19:00h, la segona a les 19:30h, la tercera a les 20:00h i la quarta a les 20:30 h. Durant les lectures, els acompanyaran sis músics de l’Escola Municipal de Música de Riudoms.

Posteriorment, a les 9 del vespre, i a l’era del refugi de muntanya de la Mussara, el cantant i compositor MazoniMazoni contra els poetes”, dedicat a autors consagrats i poetes maleïts tot posant la melodia al servei de la paraula. Mazoni ha musicat en aquest treball poemes de Mercè Rodoreda, Pepe Sales, Agustí Bartra, Carles Riba i Miquel Buixà, entre d’altres. ens oferirà l’espectacle “

Projecte d'Obres

POUM - PLA D'ORDENACIÓ URBANÍSTICA MUNICIPAL